Salgs og leveringsbetingelser
Gavekort

Smarthest tilbyr rask levering. Vi vet at du ønsker varen fort, og sender bestillinger enten samme dag, dagen etter eller senest to dager etter bestilling. Unntaket er ferier, dette blir opplyst på forsiden (hjem) og på Facebook siden vår. Vi bruker Posten, med deres betingelser og leveringstider. Haster det? Posten tilbyr frakt over natt til de fleste urbane steder med et tillegg.

Ta kontakt, så kan vi ordne det.

Vi ønsker en hyggelig kjøpsopplevelse, og handelen er ikke avsluttet før du er fornøyd.

Salgsbetingelser

 

Alle priser er oppgitt eks. mva på kjøpeknapp. Mva blir lagt til i Paypals handlekurv. Du kan se handlekurven ved å klikke på "se kurven" øverst på alle sider. Prisendringer kan forekomme, vi tar forbehold om eventuelle prisendringer uten forvarsel. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på varer med bakgrunn i lagerfeil, prisfeil eller pris svingninger.

 

Er en vare utsolgt fra lager vil du se ved betalingsinformasjonen at varen ikke kan leveres. Smarthest lagerfører alle varer i Norge, slik at du skal få varene raskest mulig. Bestillingsvarer er oplyst ved informasjon om varen. Send oss gjerne en mail om noe er utsolgt og du gjerne vil bestille dette: lene(@)smarthest.no

 

Betaling

Smarthest tilbyr følgende betalingsmetoder:

 

Privatkunder: Paypal (handlekurv), med enten paypalkonto eller vanlig bankkort, forhåndsbetaling via mail eller Vipps. Ta kontakt ved de to sistnevnte på mail.

 

Ny lavere frakt!

Frakt kommer i tillegg. Fast fraktsats er kr. 99,- Gratis frakt ved kjøp for kr. 1.500,- eller mer, innenfor 10 kg. Se i handlekurven ettersom varer legges til ordren. Ved tunge/voluminøse forsendelser vil du få en mail med beskjed om ekstra frakt kostnader, og om du vil opprettholde bestillingen. Eks. ved frakt på kr. 99,- oppgis kr. 79,20,- i handlekurv, som er pris eks mva. Mva på frakt blir lagt til i betalingsbildet hos Paypal.

Bedriftskunder må søke om kreditt før fakturasalg innvilges. Varer kjøpt med kreditt regnes som Smarthest's eie inntil faktura er betalt til fulle. Frakt tilkommer hver ordre, etter postens satser.

Smarthest har agenturet på SleekEZ børster og Cashel Company's sortiment i Norge. Her søker vi forhandlere, ta kontakt.

 

Kunder fra Svalbard eller Jan Mayen må ta kontakt via mail, her gjelder egne regler, også for transportpriser.

 

Varer på lager sendes i løpet av 1-2 virkedager etter at innbetalt beløp er bekreftet.

 

Avbestillinger / uavhentede pakker:

Dersom du ønsker å kansellere/avbestille en ordre, send mail til lene(@)smarthest.no snarest. Varer sendes som regel samme dagen/ dagen etter at bestilling er skjedd. Dersom varen ikke hentes eller at kanselleringen skjer etter at varen er sendt, vil kunden bli belastet med et gebyr på kr. 300,- som dekker frakt og omkostninger. Uavhentede pakker regnes ikke som avbestilling.

 

Reklamasjon:

Dersom du som forbruker oppdager feil eller mangler på varen, ta kontakt med oss så vi får løst saken på best og raskest mulig måte.

 

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. "Kjøper

har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt

oppdaget". Reklamasjon til Smarthest bør skje skriftlig.

 

Angrerett:

 

Du kan benytte deg av angreretten, da er du som kjøper imidlertid ansvarlig for å dekke returkostnadene selv. Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

 

Standardisert angreskjema følger med i forsendelsen.

 

Oppdatert versjon av Forbrukerombudets

Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett

Versjon 2.0 revidert oktober 2015

 

Skadet forsendelse:

 

Hvis du oppdager at pakken er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang til ditt postkontor/transportør. Det skal da registreres et skadeskjema og varen returneres om det er skader på selve innholdet. Sjekk alltid emballasjen ved mottak. I tillegg skal det sendes en melding til lene(@)smarthest.no med informasjon om mottaksdato på pakken og hvilken skade som har oppstått.

 

Feil levering:

 

Oppdager du at vi har sendt deg feil vare, skal varen sendes i retur. Smarthest vil etter at varen er mottatt hos oss sende deg riktig vare. Returkostnader vil Smarthest betale tilbake ved fremvisning/scanning/bilde av kvittering.

 

Ved kontakt via mail, fjern () ved alfakrøll